Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium
Bethlen - Általános Iskola Bethlen - Gimnázium Bethlen - Keveháza utcai telephely Bethlen - Kincskereső tagiskola
Tanáraink
Közzétételi lista
Ökoiskola

Andromeda Travel

Vida Fitness

Hírek
Szerző: Administrator Account @ 2016. október 19. - 10:31 :: 8917 megtekintés :: Biológia

Rajnai Kíra (5.z) élménybeszámolója:

"Beszámoló – Mackó barlang

Szombaton a Batthyany térről indultunk, HÉV-vel mentünk Pomázig, onnan pedig busszal Csobánkára. Nagyon szép idő volt. Elindultunk az erdőben és nemsokára kiértünk egy földes útra, ahol megláttunk egy rendőr autót, ezért megálltunk. Azért volt ott, mert nem messze egy olyan sziklás hely volt, ahol gyakorolni szoktak a sziklamászók és ott történt valami. Emiatt egy másik úton jutottunk el a barlanghoz. A barlangban út közben sok denevérrel és pókokkal is találkoztunk. Az egyik denevért elneveztük Denisznek. Azért neki adtunk nevet, mert ő aludt a fejünk felett és ő volt a legaranyosabb. Két méteren keresztül mentünk felfelé egy kb. 60 cm átmérőjű lyukban. Aztán felértünk egy csúszós részre és ott leültünk, hogy megvárjuk a többieket. Velünk szemben egy lyukban ott volt egy doboz. A dobozban volt egy irat, amin egy jelszó és egy kód volt, amikkel regisztrálni lehet, hogy ott járunk, ahol ez a doboz található. Az országban kb. 500 helyen van elrejtve ilyen doboz, ez volt az egyik. Az volt a cél, hogy az itt elrejtett dobozt megtaláljuk. Ezután elindultunk visszafelé. A visszautunk nagyon izgalmas volt, mert elsőre nem találtuk azt az utat, amin visszafelé kellett menni. Keresés közben kiértünk egy sziklás peremre, ahonnan lefelé egy nagyon meredek lejtő volt, tele fákkal. Ott versenyeztünk, hogy ki tud messzebbre dobni. Onnan indultunk tovább hazafelé a zöld jelzésen. Ez volt a hosszabbik út. Sokáig mentünk, mire odaértünk egy régi függőhídhoz. Végigmentünk rajta, majd tovább az erdő sűrűjében egy tisztásig, ahol egy juhnyájat láttunk. Elértük a buszmegállót, nem kellett sokat várni a buszra és utána a HÉV-et is elértük, bár futni kellett. Végül szerencsésen megérkeztünk a Batthyány térre.

Nekem a barlangban a keskeny részben felfelé mászás tetszett a legjobban. Máskor is szívesen megyek ilyen kirándulásokra, bármelyik osztállyal."