Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium
Bethlen - Általános Iskola Bethlen - Gimnázium Bethlen - Keveháza utcai telephely Bethlen - Kincskereső tagiskola
Tanáraink
Közzétételi lista
Ökoiskola

Andromeda Travel

Vida Fitness

Hírek
Szerző: admin @ 2016. június 13. - 11:42 :: 18708 megtekintés :: Bethlen (Általános), Bethlen (Gimnázium), Általános információk
Erdei iskola beszámoló 2016. június 6-10.

Ebben az évben is igen nagy lelkesedéssel szerveztük 5 napos kirándulásunkat a Balaton-felvidékre.
93 gyermek és nyolc pedagógus szállása, étkezése, programjainak megszervezése nagy előkészítést igényelt. Már októberben lefoglaltuk Pálkövén a szállásunkat, hogy biztos legyen az elhelyezésünk.
Pedagógiai célkitűzéseink között szerepelt idén is a témahét megrendezése, amely a mesék világát próbálta megszerettetni a tanulókkal, ezért kerestünk olyan helyszínt az erdei iskolához, amelynek közelében több vár is található. Így már az iskolában előkészítettük a gyerekek számára a tudnivalókat és próbáltuk felkelteni az érdeklődésüket e téma iránt. Tanórákon a meséhez tartozó elemeket, szereplőket (Mátyás mesék) dramatizáltuk, bábokat készítettünk, várakat festettünk, lovagi tornát és lakomát rendeztünk, a nagyobbak kiselőadással készültek a helyszínekről. Még az ősz folyamán ehhez kapcsolódva, játszóházat szerveztünk tanulóinknak, így mindent megtettünk annak érdekében, hogy kellő motiváltsággal kelljünk útra.
Június 6-án gyönyörű napsütésben két busz kelt útra Veszprém felé, ahol is első állomásunk az állatkert volt. Öröm volt nézni, hogy milyen csodaszépen felújították az állatkertet. Osztályonként jártuk végig a helyszíneket, így nem volt zsúfoltság és mindenki kedvére addig gyönyörködhetett az állatokban ameddig szerette volna. Többségünknek a szafari park hatalmas kifutója és állatai tetszettek a legjobban. Veszprémtől egy órányira található Pálköve, így már kora délután el is tudtuk foglalni a szállásunkat, ami valaha egy úttörőtábor volt. Kipakolást követően lementünk a Balatonhoz, hogy leellenőrizzük a víz hőmérsékletét tudunk-e fürödni. Tudtunk. Tanulóink boldogan hancúroztak velünk a vízben, majd jóízűen fogyasztottuk el a vacsorát. Azt követően éjszakai túrán vettünk részt, ahol a vízi állatok életét tanulmányozhattuk. A bátrabbak bátorságpróbán tesztelhették magukat, hogy nem félnek a sötétben.
Másnap, mivel nagyon későn kerültünk ágyba, ki-ki kedvére tevékenykedhetett, felfedezhette a környék szépségeit, sportolhatott, fürödhetett. Ezt a napot többnyire pihenéssel töltöttük, hogy a szerdai túrára frissek és kipihentek legyünk.
Szerdán délelőtt külön busz szállított minket a sümegi vár aljához, ahová igencsak nagy hőségben még föl is kellett másznunk. A várkapu után egy középkori gyermekmegőrző várta tanulóinkat, ahová mindenki bemászott. A lovagi tornát, deresre húzást, kalodát sem hagyhattuk ki. Hidegcsomagunkat elfogyasztva tovább keltünk, hogy megmásszuk a Szentbékkállai kőtengert. A délután második felében, a Salföldi- majorban háziállatok tartásával, tenyésztésével ismerkedtünk, majd a lovak simogatásával töltöttük el az időt. Este a csodálatos balatoni panorámában gyönyörködtünk.
Csütörtökön erőt gyűjtve felmásztunk a Révfülöpi kilátóhoz, ahol a teljes Káli medencét megtekinthettük. A délutáni fürdőzést követően, ki-ki, pakolászott, sétált, sportolt.
A csomagolást követően, pénteken elindultunk Hegyestűre, ahol a geológiai maradványokat már esőben vizsgáltuk. A Nagyvázsonyi várban ellenőriztük, hogy tényleg úgy éltek-e a lovagok, ahogy Tatay Sándor: Kinizsi Pál című regényében olvastuk. A Posta Múzeumban mindenki írhatott a szüleinek távírógéppel néhány mondatot. A gyerekek rácsodálkoztak az aktatáska méretű mobiltelefonra. Az igen finom ebédet követően vidáman indultunk haza, hogy beszámolhassunk e csodálatosan eltöltött öt napról!